לקוחות ממליצים

יונת פגשה את הדר במסגרת ייעוץ ארגוני לחברת "ארד טכנולוגיות" בה כיהנה במנהלת התפעול. בהמשך פנתה אליו לליווי בתהליך מעבר לעצמאות והקמת עסק חדש. 

זה התחיל לפני יותר מחמש עשרה שנים כשמנכ"ל חברת "ארד טכנולוגיות",בה כיהנתי במנהלת התפעול,  לקח את הדר לטובת ייעוץ ארגוני וליווי אישי שלו בניהול הצוות, כחלק מהתהליך היו פגישות אישיות עם הצוות הבכיר במסגרתן דיברנו איך להתנהל נכון ולהשיג את המטרות המיטביות לי בתפקיד שלי.

על איזה קשיים ניסיתם להתגבר?

התגברנו על קשיים שנבעו מעבודה בלחץ גדול של זמנים ועבודה מול יעדים שנראו בלתי אפשריים מבחינת הביצוע. 
עבדנו גם על עבודה מול הקולגות שלי, עבודה מול המנכ"ל ועל ניהול הצוות שלי, משום שכל אחד באופיו שם דגש על דברים אחרים, רציתי לדעת איך לקחת את היתרון שבכל אחד מהעובדים.

כל פעם בשיחות שלי איתו אני המומה מכמה שדברים הופכים כל כך פשוטים ואיך אני לא ראיתי אותם קודם. הוא האיר בשאלות שלו, בתובנות שלו ובניסוח שלו היבטים שהיו על פני השטח אך לא נראו. ידע לתרגם את העובדות ואת האמירות שלי ושל הצוות באופן שיצר אצלנו תובנות ורצון לפעול, הוא ידע לפשט את הדברים ולתרגם אותם בצורה ברורה לעשייה נכונה.

היה דגש על עבודה פרו-אקטיבית במקום רה-אקטיבית וזה משהו שחלחל אצלי לשאר התפקידים שמילתי, הבנתי שהפרודוקטיבי למעשה מוביל את הארגון קדימה והרה-אקטיבי מטפל בנזקים של העבר.

הדגש הזה ליווה אותי גם בשלב בו הפכתי לעצמאית, זה כבר הופך להיות שפת העבודה, למדתי להטמיע את זה כך שהיום זה הפך להיות אורח החיים שלי, בחיים המקצועיים שלי וגם בחיים האישיים.

איפה היה הסיוע של הדר היה משמעותי כשהפכת לעצמאית?

בתחילת הדרך היו כל מיני התחבטויות ולבטים שאיתם פניתי אל הדר. הוא נתן לי המון אומץ לצאת לזה, מאוד התלבטתי כי כל השנים הייתי שכירה וצריך היה אומץ כדי לצאת לעצמאות, הוא נתן לי את האמונה שאני יכולה ושזה הדבר הנכון. מעבר לזה עשינו יחד את ההגדרות: הגדרת המטרה, דרכי הפעולה, את השיטות שבהן אני בונה את העסק ואיך אני משווקת את עצמי, הגדרנו את השוק אליו אני פונה, לאן כדאי לכוון ומי הם הלקוחות שלי. למעשה לקחנו את היתרון היחסי שלי ואיך לכוון את זה לכיוון של עזרה ללקוחות, מה הכישורים שלי והערך המוסף שלי ולמי הערך המוסף הזה מתאים. אלה דברים שלא הכרתי והוא, גם כעצמאי, ידע לכוון אותי.

באיזה נקודות את פונה היום אל הדר?

היום אני פונה אליו אחרי הכירות וחברות רבת שנים, יותר בצמתי החלטה משמעותיים בחיי המקצועיים והאישיים, היום הליווי הוא לא יד ביד כי היום אני כבר מנוסה, זה לא מה שהיה לפני 15 שנה, אבל יש פה גם היבט פסיכולוגי - הדר יכול לשקף לי את עצמי, לעזור לי לתרגם לי את עצמי, לשים את זה על כלים מקצועיים ולתרגם את זה הלכה למעשה לשפה מקצועית. למשל, בפגישה האחרונה שלנו הגענו למסקנה שאני צריכה למתג את עצמי יותר בארגון בו אני עובדת ועצם זה שהגדרנו שחסר המיתוג זה כבר עושה שכל, בפגישה הבאה נבין מה הפעולות שצריך לבצע כדי למתג נכון.

מה הערך המוסף שהדר מביא איתו לתהליך?

הרבה ניסיון, המון הקשבה, יכולת ניתוח מדהימה ומהירה - תוך חצי שעה הוא יכול ל"שים את האצבע" שזה לדעתי לא יסולא בפז, יש לו יכולת הבחנה חדה וגישה פרו-אקטיבית מאוד חזקה ואני חושבת שזה הרבה. הנאמנות והליווי לאורך שנים, אני יכולה לפנות אליו גם אחרי שנה וזה כאילו נפגשנו אתמול, זה משהו מאוד יפה ומיוחד, הוא מעניק תחושת ביטחון ויש פה המון אמון שהשיחות איתו הן מאוד דיסקרטיות והן ביני לבינו בלבד, זה ממש ברמה של משפחה, מאין אח גדול וזו תחושה חשובה מאוד.

הצלחת צוות התחנה הישראלי בהפעלת תחנה, מהמורכבות ביותר מסוגה בעולם, תוך נטילת אחריות מלאה וביצוע ללא דופי, מדגישים את יתרונותיה של השיטה הפרו-אקטיבית. צוות התחנה הראה חוסן, נחישות ואחריות והתגבר על הקשיים הכרוכים בהפעלת התחנה. תהליכי העבודה והעשייה היום-יומית שופרו בעקביות תוך העלאת רמת הבטיחות.

בסיכום ניסיוני רב השנים בהטמעת הגישה הפרו-אקטיבית, שמוביל הדר, אני ממליץ למנהלים לאמץ את השיטה. חווית ההצלחה והסיפוק שבהובלת צוות מגובש המחויב לביצוע איכותי ובטיחותי הם הפרס האמיתי של מי שמתמיד ומתחייב לערכיה.

כל הזכויות שמורות © הדר קנטור מייסד חברת BKM ומוביל הגישה הפרו-אקטיבית לניהול