כל הזכויות שמורות © הדר קנטור מייסד חברת BKM ומוביל הגישה הפרו-אקטיבית לניהול

ליווי ניהולי וייעוץ עסקי לחברות סטרטאפ
ליווי ניהולי וייעוץ עסקי
 
 

בורדיש (Boardish)

 

תחום פעילות

Boardish פיתחה מתודולוגיה, נתמכת על ידי אפליקציה, שמאפשרת:

  •  לתרגם את המידע על איומי סייבר ואיומים טכנולוגיים אחרים  לנתונים פיננסיים.  

  • לחשב את עלויות הפתרונות המלאים. 

  • לתכלל את המידע ולהציגו בצורה ויזואלית ודינמית, שמאפשרת למקבלי החלטות להבין את המידע המורכב במונחים פיננסים ולקבל החלטות מהירות.

 

רקע

החברה הוקמה בשנת 2018 עלי ידי אלי מגדל והדר קנטור.

אלי, שבבעלותו חברה לשירותי סייבר באנגליה וחברת IT בישראל, העלה במסגרת ליווי ניהולי ויעוץ עסקי של הדר, את הקושי בהתמודדות של מנהלי סייבר וIT עם דירקטוריונים והנהלות שמדברים שפה עסקית ולא שפה מקצועית של אנשי מחשב. 

האתגר 

היכולות שנדרשו כדי להפוך את הרעיון לחברה שתניב רווחים כללו יכולות מקצועיות, יכולות עסקיות, בניה של מימון, ב 2 מישורים במקביל: גם בפיתוח המוצר עצמו וגם בבניית החברה. התנאי להצלחה היה מיקסום של ידע וניסיון של כל אחד מהצוות ושילוב של יכולת עבודת צוות עם עבודה במקביל במקביל מבלי להפריע אחד לשני.

בנוסף היה אתגר מאד גדול של הגדרת קהל היעד ואסטרטגיית שיווק למוצר שהקדים את זמנו והיה ללא מתחרים.

הפתרון

השימוש במתודולוגיה הפרואקטיבית: 

  • מיפוי היכולות של אלי והדר וזיהוי הצורך בצוותים נוספים.

  • הגדרת תחומי אחריות וסמכות של כל אחד מהשותפים.

  • הגדרת היכולות הנדרשות לגיוס צוות.

  • חישוב העלויות הנדרשות ליישום התכנית עד לשלב צמיחה ומכירות.

  • בניית אסטרטגיית מימון.

  • בנייה של אסטרטגיית שיווק (זיהוי פלחי שוק , ערוצי שיווק)

  • בניית מודל שליטה אדמיניסטרטיבי בכספים ובמשימות של הצוותים.

יתרונות

היתרון הראשון שבלט בתהליך בניית החברה הוא ההתאמה בין התכנון לביצוע. לאחר שנה עלתה האפליקציה לאוויר ושלושה חודשים מאוחר יותר הפך המותג בורדיש למותג מוביל בקהיליית מנהלי הסייבר בעולם.

לא הייתה חריגה בתקציב בשום שלב של ההקמה וההרצה.

הצוותים שגויסו על  פי הפרופיל שתוכנן מילאו את משימותיהם ברמת מקצועיות ואיכות גבוהים, מה שמאפשר עכשיו פיתוחים נוספים והערכות קלה לגידול במספר המשתמשים. 

 
 
 

למי נועד השירות?

השרות מיועד למנכ"ל, מייסד או יזם, שצופה בדאגה על פערים שעלולים להתפתח בין התוצאות שאליהן היה רוצה להגיע לבין המציאות.

לעתים קרובות, מייסדים ויזמים מקימים חברה, כשהניסיון והמומחיות שלהם ממוקדות בתחומי ניהול מסוימים וחסרות בתחומים אחרים. רבים מגיעים עם יכולת טכנולוגית גבוהה מצד אחד ועם ניסיון חסר בתחומי ניהול כמו כספים, שיווק, תהליכים ארגוניים ועוד.

הפערים הללו חודרים לתחומי ניהול שונים ויכולים לבוא לידי ביטוי בניצול לא נכון של המשאבים, בהזנחת השקעה אפקטיבית במיתוג, בשיווק, במחסור בלידים ובפערים בעבודת הצוות. לעתים, מתחבט המנהל בשאלות אסטרטגיות ותוהה לאן להוביל? והיכן להשקיע את עיקר הזמן והמשאבים.

למי זה נועד?

את התועלת המרובה ביותר אנו מביאים כאשר אנו עובדים בשיתוף פעולה צמוד עם המנהלים בארגון. הליווי כולל עבודה אינטימית ופרטנית וליווי צוותים בארגון.

כיצד זה מתבצע?

בשלב הראשון מתבצע תהליך של אבחון ומיפוי. במסגרתו נלמד להכיר את המנכ"ל ואת אנשי המפתח בארגון, נבין את תחומי האחריות שלהם, את הדילמות ואת האתגרים שבהם צריך להתמקד.

בשלב השני מגובשת תכנית ליווי. התכנית מגדירה מי האנשים שיקבלו ליווי, מה קצב הליווי והמטרות. לכל אחד מהאנשים השותפים בתהליך מגובשת תכנית ליווי ונקבעת אסטרטגיה להתמודדות. תכנית הליווי היא דינמית ומתעדכנת באופן שוטף. התכנית תאפשר למנכ"ל לשלוט בתהליך, לקבל דיווחים שיתנו פרספקטיבה תקופתית ולראות כיצד התקדם הארגון וצוות הניהול.

בשלב השלישי נכנסים לעבודה. במהלך שלב זה מתבצעות פגישות על בסיס קבוע (שבועי, דו-שבועי או חודשי) עם המנכ"ל ועם המנהלים. בסיומה של כל פגישה יצא דוח למנהל ולמנכ"ל, המפרט את הנושאים שנדונו ואת ההחלטות שהתקבלו.

כשהארגון גדל, מופיע לעתים צורך לפתח את התהליך להטמעה של הסטנדרטים בארגון כולו. ולעסוק בהטמעה של התרבות בארגון.

למה הגישה מתאימה לחברות הזנק (Startup)?

הגישה הפרו-אקטיבית מכוונת מקבלי החלטות להתמודד עם אירועים שטרם התרחשו ולתכנן את הדרך הנכונה להתמודד איתם.  לזהות פערים ולהתמקד בהם, להשקיע בנושאים החשובים והנכונים לעסק, לבחור בדרך האפקטיבית להתמודדות ולהימנע מקיצורי דרך ושגיאות.

לחברות סטארטאפ אין את המשאבים להתמודד עם מצבי משבר שנגרמו משגיאות ניהוליות. המתודולוגיה הפרואקטיבית מהווה תשתית להפיכת אירוע משברי להזדמנות למידה במהירות האופיינית לחברת כזו.

הגישה מתאימה למנהלים ויזמים הרוצים להשקיע בבניה של יכולות ניהול וקבלת החלטות נכונות, במטרה להוביל את הארגון ליעדי צמיחה ומכירות, בסטנדרט גבוה.

מדוע להשקיע?

כדי לנצל טוב יותר את משאבי הארגון, בצד הפיננסי ובצד האנושי. 

כדי לגבש החלטות נכונות יותר ולצאת מחוזקים לצמיחה ומכירות.

כדי לנווט טוב יותר בסביבה ניהולית שיש בה מחסור בניסיון.

 

כדי לצאת  להחלטות נכונות יותר לטווח הארוך.

 

כדי לקחת בחשבון היבטים שלא התייחסנו אליהם או שאיננו מנוסים בהם.

 

הדר קנטור ואלי מגדל מתמחים בליווי ניהולי ליזמים, למייסדים ולבתי השקעות.

הליווי מתפרש על פני התחום הארגוני, הפיננסי והשיווקי. 

 

מקרה בוחן 2

 

תחום פעילות

ק.

רקע

מ

האתגר

ה.  

 

הפתרון

ה.

יתרונות

ב.

מקרה בוחן קודם