לקוחות ממליצים
הגעתי להדר כשהייתי 4 חודשים בתפקיד. מטה החברה יושב בבני ברק ואת פעילות הליבה הלוגיסטית אנחנו מבצעים בקריית גת, שם אני ממונה על מעל 60 עובדים ומנהלים. הגעתי לתפקיד אחרי שבתפקיד הזה הוחלפו 8 מנהלים בשנים האחרונות.
זה תפקיד קשה ומורכב. הוא רחוק מהמטה. אני המנהל הבכיר היחיד שנמצא בקריית גת. החברה הפיקה לקחים מהתחלופה הקודמת של המנהלים, והחליטה לתת למועמד החדש מישהו שיסייע בהכשרתו, ויעניק ליווי ניהולי ומנטאלי להתמודדות עם הדילמות ולשיפור הניהול.
עסקנו בשיפור הסגנון הניהולי באמצעות הגישה הפרו-אקטיבית. איך לראות דברים בראייה מפוקחת, לסגל יכולת, להבין את תמונת המצב, את המורכבות המקצועית והפוליטית ואיך לפעול נכון ובחוכמה כדי להשיג תוצאה.
בתפקידי דרג ביניים הדגש הוא על ביצוע המשימות, בדרג בכיר הדגש הוא על ניהול האנשים. המנהל צריך להגיע לתוצאה הרצויה על ידי ניהול נכון של האנשים שלו. לבנות נכון את הצוות, לדעת להניע אותם נכון ולהעביר אליהם אחריות לעשייה שלהם. אני ידעתי מצוין איך לעשות דברים לבד. אך זו הייתה טעות כי אז אתה לא בונה יכולות ומפסיק להיות מנהל בכיר. זה היה תהליך בו למדתי להעביר את האחריות אל מנהלי המחלקות, לבנות מערכת מקצועית עם שגרות ניהול, לבנות את דרג הביניים ולהרים את החברה לסטנדארט אחיד.
קושי נוסף שעסקנו בו היה בעבודה מול שני המנהלים שלי, שהם בעלי גישות שונות לחלוטין: האחד איש של משימה וביצוע והשני איש של תהליכים וחשיבה. להצליח מולם היה אתגר מאוד גדול בתפקיד שלי ועם הדר רכשתי את ההבנה, ואת הפיקחות הפוליטית. אני חושב שהדר מאוד עזר לי להצליח להתמודד עם זה נכון.
איזה שינוי אתה מרגיש אצל העובדים שלך?
הם הפכו ממנהלים שידעו לעסוק אך ורק במשימה למנהלים שיודעים להסתכל מעבר למשימה על האנשים, על הבטיחות ועל האיכות. הם חושבים על דברים באופן רחב יותר. השיתוף במידע שסיגלנו זה משהו שהיה חסר פה. בעבר כל אחד התנהל פה לבד ושמר על מידע לעצמו. אנחנו בנינו עבודת צוות.
איזה כלים קיבלת בתהליך הליווי?
את היכולת לראות מפה הרבה יותר מלאה. לפני כן הסתכלתי באופן ביצועי ולוגיסטי בלבד והדר עזר לי לפתח הסתכלות דרך הרגש. כשהגעתי אליו הייתי בטוח שזה דווקא חיסרון, הייתי מנתק את הצד הרגשי, אבל הדר הראה לי איך לגעת באנשים, להבין אותם, לשמוע אותם ולהגיב אליהם, זה דבר גדול - זה המפתח לניהול אנשים.
דבר נוסף שרכשתי הוא יכולת לנתח אירועים ולהגיע לגורמי שורש. זה חלק מהגישה הפרו- אקטיבית. אם בעבר הייתי מנתח נטו תהליך, פה למדתי לבצע ניתוח עומק של כל אירוע שהייתה בו תקלה ניהולית או מקצועית. זו טכניקה חדשה עבורי, לקחת בעיה שנראית לך לא פתירה ומתסכלת, לתחקר אותה בטכניקה של תשכיל, ולהבין שזה יכול להיות בידיים שלך לפתור את זה נכון. היו לי הרבה מקרים בהם הייתי במבוי סתום והדר הראה לי דרך אחרת להסתכל על זה, לנתח את המצב ולהגיע לשורש הבעיה. בזכות זה אני יכול להגיד שעליתי בכמה רמות מבחינת הכשירות שלי לתפקיד וגם החברה מרוויחה כשהיא נותנת ליווי כזה למנהל בכיר משום שהיא מצמצמת את הסיכון שכרוך בתחלופה גבוהה של מנהלים ואת העלויות הגבוהות שכרוכות בכך. הדר הוא פיתרון מצוין להתגבר על החוסרים והקשיים שמכשילים מנהלים בדרך להצלחה.
בתפקיד שלי אני נמצא לבד בשטח ועליי להניע את המערכת לכיוון הנכון. עשינו את זה דרך בנייה של סטנדרט חדש שכולל מעבר מניהול עבודה לניהול אנשים, תוך שמירה על איכות ועל בטיחות בעבודה. יחד עם הדר עברנו מהתנהלות מיושנת שלא עומדת בסטנדרט האיכות מול הרשויות לחברה שמנהלת בצורה יפה מאוד והתוצאות האלה נראות בשטח, החברה שינתה את פניה.