top of page
ליווי אישי למנהלים בכירים
ליווי אישי

 

הדר קנטור מתמחה בליווי אישי למנהלים בכירים , למנהלים במעבר לדרג בכיר, ובעלי עסקים.

הליווי מתפרש על פני התחום הארגוני, הפסיכולוגי והעסקי.

למי זה נועד

למי נועד השירות?

השרות מיועד למנכ"ל, מנהל בכיר או בעל עסק, שצופה בדאגה על הפערים בין התוצאות שאליהן היה רוצה להגיע לבין המציאות.

לעתים קרובות, מתפתחות אג'נדות פוליטיות שמקשות על ההובלה. במקרים אחרים, הרגלים או יכולות אישיות של מנהלים קובעים סטנדרטים, שאתם הוא צריך להתמודד.

הפערים הללו חודרים לתחומי ניהול שונים ויכולים לבוא לידי ביטוי בשירות ללקוח, באיכות, בבטיחות, ביעילות, בניהול הכספים או המכירות ועוד. לעתים, מתחבט המנהל בשאלות אסטרטגיות ותוהה לאן להוביל? והיכן להשקיע את עיקר הזמן והמשאבים?

עם מי זה מתבצע?

את התועלת המרובה ביותר אנו מביאים כאשר אנו עובדים בשיתוף פעולה צמוד עם מקבלי ההחלטות בארגון. הליווי כולל עבודה אינטימית ופרטנית עם הצמרת הניהולית של הארגון.

כיצד זה מתבצע?

בשלב הראשון מתבצע תהליך של אבחון ומיפוי. במסגרתו נלמד להכיר את המנכ"ל ואת ההנהלה המצומצמת ולהבין את תחומי האחריות שלהם, הדילמות ושורשי ההתנהגות, שמביאים להישגים או לכישלונות.

בשלב השני מגובשת תכנית עבודה. התכנית מגדירה מי האנשים שיקבלו ליווי, מה קצב הליווי ונקבעות מטרות. לכל אחד מהאנשים השותפים בתהליך מגובשת תכנית עבודה פרטנית ונקבע באיזה מהיכולות שלו כדאי להתמקד ועל אילו הרגלים לעבוד. תכנית העבודה היא דינאמית ומתעדכנת באופן שוטף. התכנית תאפשר למנכ"ל לשלוט בתהליך, לקבל דיווחים שיתנו פרספקטיבה תקופתית ולראות כיצד התקדם הארגון וצוות הניהול.

בשלב השלישי נכנסים לעבודה. במהלך שלב זה מתבצעות פגישות על בסיס קבוע (שבועי, דו-שבועי או חודשי) עם המנכ"ל ועם המנהלים. בסיומה של כל פגישה יצא דוח למנהל ולמנכ"ל, המפרט את הנושאים שנדונו ואת ההחלטות שהתקבלו.

בארגונים גדולים, מופיע לעתים צורך לפתח את התהליך להטמעה של הסטנדרטים בארגון כולו. ולעסוק בהטמעה של התרבות בארגון.

מהי הגישה?

הגישה הפרו-אקטיבית היא גישה מניעתית, שמכוונת מקבלי החלטות להשקיע בנושאים החשובים, לבחור בדרך הנכונה להתמודדות ולהימנע מקיצורי דרך ושגיאות.

תכליתה של הגישה הפרו-אקטיבית היא, לייצר סביבנו אווירה חיובית שמעצימה את יכולותינו ובונה לנו יכולות חדשות. 

הגישה מתאימה למנהלים הרוצים להשקיע בעצמם ומוכנים לבחון את דרכם ואת החלטותיהם. כל זה במטרה להוביל את הארגון לעבר יעדיו, בסטנדרטים הגבוהים ביותר.

מדוע להשקיע?

מנהל משקיע בעצמו במטרה לשפר יכולות אישיות, לשנות תפיסות, לעורר אחריות אישית אצל אחרים. 

מנהל משקיע בעצמו כדי לגבש החלטות נכונות יותר ולצאת מחוזק בדרך להגשמתן.

מנהל משקיע בעצמו על מנת לנווט טוב יותר בסביבה פוליטית רווייה אינטרסים.

 

מנהל משקיע בעצמו כדי לצאת מדפוסי מחשבה קיימים להחלטות נכונות יותר לטווח הארוך

 

מנהל משקיע בעצמו כדי לקחת בחשבון היבטים שלא רגיל להתייחס אליהם או שפחות מנוסה בהם

מקרי בוחן

קבוצת ארד

 

תחום פעילות

אספקת פתרונות ושירותים למדידת מים. החברה המובילה בישראל בפיתוח, תכנון יצור והתקנה של מודדי מים ופתרונות קריאה מרחוק. ארד נסחרת בבורסה בתל אביב בשווי של מעל 800 מיליון שקל עם היקף מכירות שנתי של 540 מיליון שקל ב-2013

 

רקע

מדובר בחברה גדולה, השולטת על מספר חברות בנות בצפון אמריקה, אירופה וסין, שפועלת בשווקים תחרותיים מאד ומחויבת לעמוד בדרישות מחמירות של איכות ושירות. לכן, נדרש, שהחברה תגבש אסטרטגיה ניהולית שתאפשר לה למצב עצמה כמובילת שוק ולגבש תכנית אסטרטגית שתאפשר לה לחדור לשווקים חדשים. בקבוצת ארד נעשה במשך שנים שימוש בתכניות עבודה בהם שובצו המשימות. המנהלים התקשו בשימוש בתכניות העבודה ולא הצליחו להפיק משימות מתוך תכניות העבודה. הדבר הקרין על פעילות החברה והקשה על הוצאת האסטרטגיה הניהולית את הפועל.

האתגר 

מיקוד העובדים במשימות החשובות, מתן אפשרויות שליטה ובקרה למנהלים וסנכרון הפעילות בין המחלקות השונות בחברה.

הפתרון

שימוש ב-MB למקד את המנהלים במשימות החיוניות לצמיחה עתידית של החברה. ה-MB מסייע ביצירת תהליך ניהולי הכולל הפקת דוחות, המאפשרים שליטה במשימות ובביצוע. ב-MB נעשה שימוש בכדי לקבוע משימות לכל אחת ממחלקות החברה. מדובר על משימות עוגן שנתיות או רב-שנתיות, המאפשרות לכל מנהל לדעת בדיוק מה הוא צריך לעשות ומה הציפיות ממנו מבחינת מעקב ודיווח. באמצעות ה-MB נקבע תהליך הכולל ישיבות צוות בהם כל אחד מהמנהלים מציג את ה-MB שלו ונבחנת האינטראקציה בין ה-MB של כל המחלקות.

יתרונות

השימוש ב-MB מאפשר למנהלים לשלוט בתהליכים ולמקד את הפעילות בתחומים הנדרשים. ה-MB מסייע גם בגיבוש היעדים המרכזיים של החברה ושל כל אחת מהמחלקות בחברה ומשפר את האינטראקציה בין המחלקות השונות. מאז שהוחל בשימוש ב-MB בקבוצת ארד נרשם שיפור מרשים בתוצאות העסקיות והמחלקות השונות מסוגלות לתת מענה מיידי לשינויים נדרשים כתוצאה מהתהליך העסקי.

מקרה בוחן נוסף

כיצד זה מתבצע
מהי הגישה
מדוע להשקיע

קבוצת מיקוד

 

תחום פעילות

קבוצת מיקוד מספקת שירותים למאות גופים מוסדיים ופרטיים בהסכמי שירות שנתיים במיקור חוץ. החברה מתמחה בשירותי אבטחת מתקנים, אבטחת אישים, שירותי מיגון והתראה אלקטרוניים, אחזקת מבנים, שירותים טכניים ובינוי, שירותי ניקיון ואחזקה מקצועיים, שירותי השמה וכוח-אדם. קבוצתה מיקוד מעסיקה כ-4,500 עובדים ופועלת בהיקף ארצי עם מערך הכשרה תפעול ולוגיסטיקה.

רקע

מיקוד ירושלים, היא חברה בבעלות משפחתית, שנוסדה בשנת 1984. החברה צמחה בצורה טבעית עד שהגיעה להיקפי פעילות נרחבים. כל תפקידי הניהול הבכירים בחברה רוכזו בידי בני הדור השני של המשפחה, שביקשו בהדרגה לצמצם את המעורבות בניהול השוטף. בחברה לא הייתה קיימת שדרה ניהולית. כל המנהלים בחברה היו אנשי שטח, שצמחו מלמטה ולא אנשי ניהול, שהגיעו מחברות גדולות. הבעלים מצאו עצמם מעורבים מאד בכל תחומי הפעילות של החברה והביעו רצון לצייד את המנהלים בכלים ניהוליים מתקדמים. 

האתגר

המטרה הייתה לנהל ולשפר את הפעילות העסקית לגבש אסטרטגיה ולהקים מנגנון לשליטה ובקרה על יישום האסטרטגיה.  

 

הפתרון

הקמת פורום היגוי, המורכב מבני המשפחה, אנשי אמונם ומנהל בכיר בחברה חיצונית. כחלק מהתהליך, הועברו כל סמכויות הניהול למנהל המרחב. במסגרת פורום ההיגוי גובש MB לחברה, שממנו נגזר MB אישי למנהל המרחב. בשלב הבא, כל סגל המרחב, הכולל את מנהלי הסניפים, עבר השתלמות לבניית MB ברמת הסניפים.

יתרונות

באמצעות השימוש ב-MB נוצר דיון בהרגלי הניהול ובנושאים שהמנהלים עוסקים בהם. ה-MB גרם למנהלים, שהתמקדו בתפעול, להשקיע בשיווק, בשירות ובתחומים אחרים. מאז שהוחל בשימוש ב-MB במיקוד ירושלים נסגרו פערים בתחומים כמו גבייה, גיוסים ועמידה בדרישות החוק. בחברה התפתחה תרבות של ביצוע החלטות, שהובילה לתזרים מזומנים מאוזן יותר, שיפור מתמיד במוניטין, עלייה ברמת שביעות הרצון של לקוחות, הגברה של נאמנות עובדים לארגון, גידול במחזור הכספי ושיפור ברווחיות בשוק תחרותי.

מקרה בוחן קודם

קבוצת מיקוד
צור קשר
bottom of page