לקוחות ממליצים

אנחנו עובדים עם הדר מ 2012. הדר הגיע אלינו בזכות המנכ"ל שהיה חדש אצלנו והייתה לו היכרות קודמת עם הדר במפעל קודם בו עבד. הטריגר להבאת הדר היה גל של תאונות עבודה שבעקבותיו הבנו שחייבים לעשות משהו שונה ממה שאנחנו עושים כרגע.
המפגשים הראשונים של קבוצות העבודה היו די קשים, הייתה תחושה בקרב העובדים שההנהלה מביאה יועץ חיצוני כדי להסיר מעצמה אחריות על הבטיחות, אבל כשהתחלנו עם הפעילות הפרואקטיבית ראינו שכשלוקחים תאונות שקרו ומבצעים עליהם "תשכילים", ללא הטלת אשמה אפשר לראות מה קרה ולהבין מה ניתן לעשות על מנת שתאונה כזו לא תקרה שוב.
הגענו למקום של דיון פורה ושיתוף פעולה מצד העובדים, המשכנו עם הכלי הזה קדימה, ראינו ירידה מאוד יפה בכמות תאונות העבודה של עובדי המפעל. לכן הרחבנו את הפעילות גם אל עובדי הקבלן וראינו תוצאות יפות גם שם.

בליווי של הדר אנחנו מטמיעים את התרבות הפרואקטיבית, כבר יש שפה ויש הבנה מצד העובדים על מה מדובר ומהן הציפיות, עדיין מתעוררים ויכוחים במהלך הדיונים אבל זה בסדר. זה חלק מהתהליך. עצם זה שנעשים בארגון תכנוני משימה ו"תשכילים", לאו דווקא בבטיחות, הנה עדות לכך שהצלחנו להטמיע תרבות ארגונית חדשה. אנשים כבר יודעים שלא חייבים להגיע לאירוע תאונתי כדי להפיק את הלקחים - זה ארגון לומד!

איך מצליחים להטמיע בארגון ותיק תרבות ארגונית חדשה?

הרעיון הוא לפתח חשיבה פרואקטיבית בקרב העובד, לגרום לו לחשוב לבד על סיכונים בסביבת עבודתו, במקום להראות לו מה עלול לקרות במהלך העבודה ולהפחיד אותו מהסכנות הצפויות. סביר להניח שאם נפחיד אותו הוא לא ממש יקשיב לנו.  אבל אם נשאל את השאלות הנכונות בקרבתו ונייצר אצלו מחויבות ע"י כך שהוא צריך לתת תשובות, נקבל גם את מלוא הקשב שלו וזה יישאר אצלו בראש. הרי זה בא ממנו.
יש היום יותר ויותר עובדים שמתחילים לפעול פרואקטיבית, שמדברים את השפה. דרג הביניים למשל, זה דרג שיש לו השפעה אדירה על העובדים ואני רואה הרבה מהם היום עובדים בצורה פרואקטיבית, זה נטו מהפעילות של הדר.

התהליך לוקח זמן. לשנות תרבות זה לא מעכשיו לעכשיו. זה לא משהו שניתן לאכוף באופן אגרסיבי, זה משהו שצריך להפוך לטבע שני. להטמיע בתוך האנשים. אנחנו עוד לא הגענו ליעד, אבל אנחנו רואים שזה מצמיח פירות. וכל עוד אנחנו בפעילות הזו, רואים ירידה בקצב אירועי הבטיחות.

מה הערך המוסף שהדר מביא אתו לתהליך?

הדר הוא אדם מאוד מיוחד עם חיבור טוב לאנשים. הוא מצליח לעורר דיון ולכוון אותו לאן שהוא רוצה. להוביל את זה בלי שאנשים ירגישו. אני רואה שמידי פעם גם אותי הוא, בעדינות, מחזיר למסלול, שבו אנחנו צריכים ללכת, והוא עושה את זה בלי לעורר אנטגוניזם ובצניעות. הוא מוציא מהאנשים מחויבות לתהליך.

אני התחלתי קצת פסימי, אבל הייתי מוכן לעשות הכול למען ההצלחה. לקח קצת זמן להבין את התהליך אבל נתתי רוח גבית והיום אני באמת מאמין בתהליך וזה הפך אצלי לשגרת חיים, גם מחוץ לעבודה.
יש לי חיבור נהדר עם הדר ברמה כזו, שגם אם לא רואים עין בעין, אנחנו יכולים להתווכח ובסופו של דבר להגיע יחד להסכמות. תמיד יש שיח בריא ושנינו לומדים זה מזה. הוא לא מנחית תהליך מקובע שיש בו רק דרך אחת ורק בה צריך ללכת. הוא מקשיב לנו וזה אחד היתרונות האדירים שלו.  מעבר לזה, הוא אדם מדהים, אני מאוד מעריך אותו, נעים לדבר אתו והוא מקצוען, כאשר אני פונה ליועץ חיצוני לסייע בפתרון בעיה במפעל, רף הציפיות ממנו גבוה ואם הוא לא מביא תוצאות בזמן סביר אני מפסיק את פעילותו ללא היסוס. הדר נמצא אתנו מ 2012 ואני תקווה שימשיך ללוות אותנו עוד שנים ארוכות. אני חושב שזה אומר הכול.

כל הזכויות שמורות © הדר קנטור מייסד חברת BKM ומוביל הגישה הפרו-אקטיבית לניהול

הדר קנטור
  • White LinkedIn Icon
  • White Google+ Icon
  • White Facebook Icon
  • White Google Places Icon