לקוחות ממליצים

האגודה לקרב מגע היא מערכת בין לאומית שעוסקת בהדרכת קרב מגע בכל העולם והמערכת קיימת 20 שנה. במשך הזמן המערכת הלכה וגדלה, מכיוון שזו גדילה טבעית ולא כתוצאה של תכנון מראש רציתי לבדוק שהמערכת עובדת כמו שצריך בכל העולם, רציתי שמישהו מהצד יבדוק אם אנחנו בכיוון הנכון ולא רק חושבים שאנחנו בסדר.
לקחנו בחשבון שהתרבות האירופאית היא לא תרבות שמתלוננת, גם אם מבחינתנו הדברים עובדים בסדר, האירופאים פחות משדרים כשישנן בעיות ואז כשזה מתפוצץ זה לפעמים כבר מאוחר מידי ואי אפשר לתקן. מה גם שאלה הם חניכים שאצלנו כבר שנים, הם חלק מהמשפחה ולכן לעתים קשה להם להציף כשמשהו לא בסדר.

לצורך כך בנינו, הדר ואני, מערכת בדיקה מאוד מיוחדת שתצליח להוציא נתונים מכל הסניפים שלנו על מנת  לקבל תמונת מצב אמיתית שלנו בעולם, לבדוק אם העסק עובד נכון והאם אפשר לייעל את תהליכי העבודה.
בנינו את השאלות המתאימות, חשבנו איך נכון להציג אותן, הגדרנו מי האנשים שאותם צריך לשאול את השאלות כדי להבין לאן הארגון צריך ללכת- מרמת מנהלי המדינות ועד החניכים, אח"כ קבענו מה יהיה אופי המפגש שבו יעלו השאלות האלה, קבענו את צורת הצגת השאלות, חשוב היה לנו לשדר תחושה של ביחד- מחפשים יחד את הבעיות כדי לשפר את עצמנו.

המטרה הייתה לבדוק את עצמנו, מכיוון שגדלתי בעסק ואני מכיר אותו על בוריו קשה לפעמים לראות את הליקויים, קל לחשוב שמה שאתה עושה הוא הכי טוב, אמרתי לעצמי שאני צריך מישהו מבחוץ כי אורח לרגע רואה כל פגע, אז הבאתי גורם חיצוני שאני סומך עליו ומאמין בו שיסתכל על המערכת מבחוץ ויבנה תהליך שבא לשפר את התהליכים בארגון ולהציב מטרות חדשות. למעשה מטרת הארגון בהקמתו הייתה להפיץ קרב מגע בעולם ומטרה זו כבר הושגה ולכן צריך היה לפתח מטרות חדשות.  בסוף עשינו ניתוח של התוצאות והמסקנות היו ברורות, מתוך התהליך הזה הגדרנו יעדים מחדש.

איך הייתה החוויה האישית שלך בליווי של הדר?

בשלב הראשון הוא למד את הארגון המאוד מיוחד הזה, דיברנו והוא למד להכיר את העסק, אני מגדיר את הליווי הזה כהצלחה, עצם הליווי תרם לחיזוק של הארגון. לפעמים כשאתה מביא בקר חיצוני הוא לא בא לחזק את הארגון, הוא בא להגיד אתה צריך לעשות א, ב, או ג, קח את הדוח ותעשה אתו מה שאתה רוצה. ההצלחה עם הדר הייתה שעצם תהליך הבדיקה העצמית גרם לחיזוק של הארגון.

מה בהדר תרם להצלחה?

אני חושב שקודם כל הניסיון שלו מארגונים אחרים, כל אחד מאיתנו חי בארגון שלו ומבין אותו הכי טוב בעולם, אבל יש המון ערך לניסיון שהדר מביא איתו, האפשרות לזהות מצבים דומים מארגונים אחרים.
הדר הוא מאוד אמין, מאוד אכפתי, מאוד מבין ומאוד מכיל. הוא משרה המון רוגע וזה משמעותי כי בסופו של דבר אתה מכניס מישהו הביתה. אני חושב שהדר הוא אדם שהיית רוצה שהוא יהיה גם חבר שלך וגם היועץ שלך והוא למעשה השילוב של שניהם, אתה מרגיש נוח לפתוח בפניו את העסק שלך כיועץ וכחבר שכיף לך לחלוק איתו.
אני עוד נועץ איתו לפעמים כשעולה צורך, בכל מה שקשור לתהליכים ארגוניים אני רואה בו בר סמכא.
הדר יודע לתת לארגון ארגז כלים חדש ומתאים, בעידן הטכנולוגי של היום יש המון כלים טכנולוגיים מדהימים והדור העתידי מנהל את החיים שלו דרך הטלפון, הדר יודע לעשות בזה סדר כי יש עודף מידע ועודף כלים בשוק. מצד אחד הוא בא עם ניסיון עשיר מאחוריו ומצד שני הוא לוקח את הארגון למקום צעיר יותר.   

כל הזכויות שמורות © הדר קנטור מייסד חברת BKM ומוביל הגישה הפרו-אקטיבית לניהול