לקוחות ממליצים
יוסי לוינסון הינו מנהל סניף מודיעין בקבוצת מיקוד, המספקת המתמחה בתחומים הבאים: שירותי אבטחת מתקנים, אבטחת אישים, שירותי מיגון והתראה אלקטרוניים, אחזקת מבנים, שירותים טכניים ובינוי, שירותי ניקיון ואחזקה מקצועיים, שירותי השמה וכוח-אדם.
מדוע בחרת להצטרף לקורס זה?
"הדר מלווה את קבוצת מיקוד בה אני עובד כחמש שנים. עבדתי עם כלי ניהולי שפיתח הדר, הMB שסייע לי לעבוד רוחבית ולא רק קדימה והצטרפותי לקורס הינה חלק מהתהליך הפרואקטיבי שהחברה עוברת – גאה להגיד שנבחרתי לעבור שלב וללמוד את הקורס. אמנם הכרתי וחוויתי את הלך הרוח הפרואקטיבי בחברה ואני מרוצה ממנו אך לא נכנסתי לקרביים של הגישה ושאפתי שהקורס יסייע לי לפרוט את התיאוריה לפרוטות מעשיות. הקורס היווה עבורי אפשרות להכיר מאגר של כלים שמתוכם אבחר את מה שנכון ויעיל עבורי ועבור החברה והזדמנות לפגוש מנהלים בכירים שאוכל ללמוד מניסיונם."
הלכה למעשה – מה למדת זה וכיצד זה משפיע על העבודה שלך?
"לקחתי מהקורס את היכולת לחשוב אחרת, להאמין במה שאני חושב ובעיקר את ההבנה שכולנו עוסקים ומעסיקים אנשים, בני אדם ועלינו לחשוב כיצד להניע אותם לעשיה או לשינוי בהלך הרוח ובהתנהלות. לשכנע אותם בצדקת הדרך. למדתי כיצד לתכנן משימות לפני ביצוע ומבעוד מועד לחשוב על פתרונות אפשריים: ישנם שני כלים מועילים שאני עושה בהם שמוש תכוף ביומיום שהם תכנון משימה וניתוח ארוע. אני מקפיד לעשות זאת אפילו לבד, עבור משימותיי שלי. כך למשל בתקופה האחרונה אני עמל על שינוי מבנה העבודה בסניף מודיעין. מדובר בשינוי מהותי בצורת העבודה שייעודו למנוע עזיבת עובדים הנובעת משכר לא גבוה. כאשר התכוננתי למשימה זו ובמהלך עבודתי עליה, התנהלתי באופן שרכשתי מהקורס, מהעבודה עם הדר ובהסתמך על הגישה הפרואקטיבית: תכננתי את התכנית לפרטי פרטים, ניסיתי לחזות נקודות תורפה אפשריות והצעות כיצד להמנע מהן. לבנה אחר לבנה אני בונה את הבניין=התכנית. כשהצגתי בפני ההנהלה את עיקרי התכנית המפורטת, זכיתי בשבחים ונאמר לי שבכל עשרות שנות קיום החברה לא קיבלו תכנית כה מפורטת המתמודדת מלכתחילה עם בעיות עתידיות ומציעה פתרונות אפשריים. ברור לי כי זה נובע רבות מהתנהלות ומחשיבה פרואקטיבית שסיגלתי גם ובעיקר בעקבות הקורס והעבודה עם הדר. אורי נחום, מנהל המרחב, מוביל את התהליך וממש מדבר את השפה הפרואקטיבית ואני חש עם סיום הקורס שגם אני למדתי את השפה ומתחיל לתרגם את השפה לעשיה ומעביר זאת גם לשאר העובדים בחברה. אנחנו מבצעים תכנון משימה וניתוחי ארוע והעובדים משתפים פעולה."
בקורס השתתפו מנהלים בכירים מחברות ומארגונים שונים. האם הקורס נתרם מכך?
בהחלט. בפני כל המנהלים עמד הצורך/המטרה להניע בני אדם לעבר שינוי תפיסתי, מחשבתי העומד בבסיס הגישה הפרואקטיבית. כשנחשפתי לאופן ההתמודדות השונה של מנהלים נוספים בהנעת העובדים, הוצפו בפניי אפשרויות נוספות לאלו שהכרתי או שחשבתי עליהן והפרו אותי. ההרצאה של חמי גינזבורג מנהל נשר זכורה לי היטב: חמי חי ונושם את הגישה הפרואקטיבית והדבר ניכר באופן בו הוא חושב ומתנהל. ההרצאה שלו הוכיחה לנו הלכה למעשה שהכלים שהגישה מציעה באמת עובדים. בהרצאה הזאת נחשפתי לפרקטיקה וליישום של הגישה. בנשר חיים את מה שעבורי עדיין בגדר תיאוריה שאני רק מתחיל ליישם וזה מרשים. אני מודה שיש לנשר מקום חם בליבי – אבי עבד שם שנים רבות. אני יכול לספר שכשביקרנו בנשר במסגרת חגיגות יום הולדת לאבי, נוכחנו הלכה למעשה כמה ההתנהלות והחשיבה הפרואקטיבית מוטעמת שם: אבי ירד מהמיניבוס בכדי לומר שלום לחבריו ואחד העובדים רץ אליו והזהיר אותו לבל יירד בלי לחבוש קסדה (!). זה לא היה קיים בעבר. מביקורים שלי כילד שם אני זוכר את כולם עובדים בלי לחבוש קסדות וודאי בלי להזהיר אחרים מהסכנה הטמונה בכך. כשהוא רץ להזהיר את אבי ראיתי את ההבנה העמוקה שלו את הסכנה העלולה להתרחש מאי חבישת קסדה. היה ברור שהוא לא עובד רק לפי הנוהל אלא באמת ובתמים מבין מדוע צריך להתנהל כך."
וערך מוסף אישי, יש?
"את הכלים שלמדתי ואופן ההתנהלות אני מיישם כמובן בעבודה השוטפת, אבל גם לחיים האישיים זה מחלחל. אני יכול לומר שכשעליי לדוגמא להתארגן לסידורים בבוקר שישי, ברור לי שמשאבי הזמן מוגבלים ועלי לתעדף משימות ולתכנן אותן ואני עושה זאת פרואקטיבית: אני מתכנן מסלול ולו"ז מפורט בכדי להספיק את כלל המשימות שהקצתי לעצמי בטרם אאסוף את הילד מהגן."
משפט לסיום?
"התמיכה והליווי של הדר משמרים ומחזקים את הכלים שהכרתי בקורס ואני בטוח יותר בעשיה שלי ומרגיש שאני מנהל ומתנהל בצורה טובה, מחושבת ויעילה יותר."