top of page
לקוחות ממליצים

רונית הינה מהנדסת איכות בהכשרתה העובדת ב"ארד" כארבע שנים. בשנה וחצי האחרונות משמשת רונית כמנהלת האיכות של "ארד".

מדוע בחרת להצטרף לקורס זה?

"בעבר שמשתי כמנהלת איכות אך היה זה במפעל קטן ולא היה לי צוות עובדים וכאן, בארד, רציתי להתקדם, זה מפעל גדול מבחינת מוצרים, לקוחות, ספקים וכמובן עובדים. משמוניתי למנהלת האיכות, שמחתי על התפקיד, זהו אתגר מקצועי וניהולי אך הייתי חסרת אונים, לא ידעתי איך ומאין להתחיל, הן מבחינת האתגר המקצועי והניהולי והן מבחינת ההתמודדות עם התקלות.

בנוסף, חלק מהגדרת התפקיד החדש היתה הקמת צוות שיפור עם מחלקת הייצור ולא ידעתי כיצד לעשות זאת. חוסר האונים היה מצמית וידעתי שאני צריכה סיוע, כלים והנחיה.

הדר עבד עם ארד עוד לפני שנכנסתי לתפקיד. ראיתי אותו מדי פעם אך לא עבדתי עמו או הסתייעתי בו באופן אישי.

שמעתי שמדברים על התהליך הפרואקטיבי בישיבות ההנהלה ובסיטואציות נוספות, לא הבנתי מה המשמעות וביקשתי להפגש עם הדר שהרשים אותי כשראיתי אותו פעיל מאד בישיבות ההנהלה.

התחלנו להפגש באופן קבוע והוא סיפר לי על הגישה ועל הכלים ובהמשך סיפר לי גם על קורס גלגל התנופה הפרואקטיבי והחלטתי להרשם".

הלכה למעשה – מה למדת זה וכיצד זה משפיע על העבודה שלך?

"הגעתי לקורס עם היכרות מצומצמת ביותר עם הגישה הפרואקטיבית וציפיתי לקבל כלים שיסייעו לי בתפקיד ומצאתי קורס שהפרה אותי מחשבתית ומעשית ולימד אותי לחשוב אחרת.

זה לא היה קל לאמץ את החשיבה הפרואקטיבית, בהתחלה לא הבנתי איך אפשר לחשוב על מה יקרה כשעוד לא עשיתי דבר. לאט לאט רכשתי את היכולת וההבנה במהלך הקורס וכשהצוות כאן בארד נתקל גם הוא בקשיים דומים לאלה שאני נתקלתי בהם, בעקבות הקורס ידעתי מה לומר ואיך להנחות אותם ולהסביר להם את המטרה.

במהלך הקורס הדר נתן לנו שעורי בית, ליישם ולהתנסות במה שלמדנו ובכלים שרכשנו ואני יישמתי זאת במפעל, עם ועל הצוות. זה היה מרתק ומלמד.

בהדרגה אני לומדת על מה לשוחח עם המחלקה, אנחנו עושים ניתוחי ארוע ויוצקים תוכן לדברים. אני נוכחת יותר, אני גורמת להם לחשוב על שגיאות ועל מניעתן.

אחד הכלים הישימים והטובים ביותר שהדר נתן בקורס הוא שביקש כל העת שנשים מראה מולנו וכשעשיתי זאת ראיתי איפה אני שוגה ויכולתי לשנות דברים אצלי.

כך לדוגמא הבנתי שקשה לי לומר "לא" ועכשיו למדתי לעשות זאת. המראה הזו ששמתי מולי היא אחד הדברים הטובים שהניב עבורי הקורס.

אני זוכרת שבהתחלה היה לי קשה עם הנושא של הניתוח, הרגשתי שמנתחים יותר מדי ופניתי להדר שהשיב שהקושי נובע מפער אישי שלי – הפחד לדבר בפני אנשים אחרים. הוא אמר שאם אפתח ואדבר יהיה לי מעניין יותר. הוא צדק...

כמו כן, אני חשה בשינויים שנובעים מההתנהלות שלי שהשתנתה ובעקבותיה האחריות מועברת לבעלי התפקידים השונים. כך לדוגמא אם בעבר הייתי מעורבת בהחזרת מוצרים ולוקחת אחריות על הטיפול והתיקון ועושה זאת בעצמי, כעת אני מעבירה את האחריות למנהל הלקוח שעד כה החזיר מוצרים וסמך על זה שנטפל בכך בלי להתייחס לקשיים ולעבודה שמושקעת בכך. מהרגע שהאחריות עברה אליו, הוא מבין כמה זה קשה ומה זה דורש ולוקח אחריות".

בקורס השתתפו מנהלים בכירים מחברות ומארגונים שונים. האם הקורס נתרם מכך?

"בוודאי. הקורס אפשר לי לראות שכל מה שעובר עליי עובר גם על האחרים במקומות עבודה ובתפקידים אחרים. זה היה מעניין ומפרה. הדוגמאות ממה שקורה במקומות אחרים היו מרתקות והחלק המעניין ביותר לטעמי היה הרצאות האורח של מנכ"לים ומנהלים בכירים אחרים, שהמחישו הלכה למעשה את יישום הגישה הפרואקטיבית אצלם, על הקשיים וההצלחות".

וערך מוסף אישי, יש?

"כשהגעתי לקורס ציפיתי לקבל כלים שיסייעו לי בתפקידי ועכשיו, עם סיום הקורס, אני יכולה לומר שלא רק שקיבלתי כלים לעבודה אלא זכיתי בכלים שמסייעים לי להתמודד עם כל מה שקורה, גם בבית עם הילדים הכלים הללו ישימים.

כך לדוגמא עם הילדים, הדר לימד אותנו להעביר אחריות ויישמתי זאת עם הילדים – אם עד עכשיו הייתי יושבת ומאלצת אותם ללמוד, למדתי להעביר להם את האחריות ואם זה לא בא מהם, הרצון ללמוד, אני לא עושה את זה לבד. הם למדו שאני שם בשבילם אם רק ירצו, אבל האחריות לעשיה היא שלהם. זה תהליך לא פשוט עבורי ועבורם, אבל אני רואה שהגישה שלהם משתנה.".

משפט לסיום?

"זה היה קורס לחיים, לא רק לעבודה...".

bottom of page