top of page

ללכת בעקבות חלום. המפתח להצלחה בשינוי קריירה

עובדים רבים חשים תסכול ותחושת החמצה וחוסר סיפוק עצמי במקום עבודתם. רבים מהם חוששים לעזוב את מקום העבודה הבטוח וממשיכים לסבול בתחושה שאין להם אלטרנטיבה אמיתית.

אולם, מתברר שעבור חלק גדול מאותם עובדים לא מדובר בגזירה משמים והם יכולים לבצע שינוי אם רק ישכילו להגשים את חלומם ועוד לפני כן לחלום את החלום הנכון.

קחו לדוגמא את שושנה, אישה בשנות החמישים לחייה, העובדת כשכירה בחברת טלמרקטינג, שהגיע אלי לאחרונה כשחיפשה מקור הכנסה נוסף. בפגישתנו הראשונה סיפרה לי שושנה כי ברצונה לפתוח עסק צדדי כמאפרת והיא זקוקה לליווי בהכנת התוכנית העסקית.

בתשובה לשאלה מדוע בחרה בתחום האיפור, אמרה שושנה כי היא מאד אוהבת איפור ואף עברה קורס מקצועי, אולם אין לה שום רעיון כיצד להפוך זאת לעסק מכניס.

בחיפוש משותף אחרי מודל עסקי שיתאים לה, דחתה שושנה בזה אחר זה את כל ההצעות שהצעתי לה מסיבות שונות ומשונות. ניצלתי את ההזדמנות לפתוח את חלון החלומות ולשאול את שושנה מה הייתה רוצה לעשות אם לא היו לה שום מגבלות? התשובה המפתיעה הייתה שהיא חולמת לעסוק במכירות וכי תהליך המכירה גורם לה סיפוק והנאה.

השאלה הזאת, שפתחה את החלון לחלום, זיקקה את התובנה, שלמעשה עבור שושנה העיסוק באיפור הוא לא חלום אלא רק אמצעי וכי החלום האמיתי שלה הוא למכור.

לאחר שזיהינו את החלום האמיתי של שושנה פרשתי בפניה שורה של אפשריות לתפקידים בתחום המכירה והיא בחרה ללכת לכיוון של תיווך נדל"ן. הכרתי לה מתווך שחיפש עובדים והיא פנתה לקורס תיווך. בהחלט יתכן, שבמהלך הדרך יתברר לשושנה כי תיווך הוא לא העיסוק עליו חלמה וכי עליה לחפש אפיק אחר בתחום המכירות, אבל לפחות היא יודעת מה הכיוון.

המסקנה העולה מכאן היא שלא תמיד החלום אותו אנו חולמים הוא החלום האמיתי ולא תמיד מגיעים לחלום האמיתי בניסיון הראשון. אבל, כשמגיעים לחלום האמיתי התמורה מגיעה בדמות אנרגיה עצומה להגשים אותו ולהוציא אותו לפועל ומגדילה את סיכויי ההצלחה.

בתהליך האימון האישי זיהוי החלום הוא רק השלב הראשון. מכאן מתחיל תהליך של ליווי בניית העסק והעיסוק בשאלות באיזה כיוון לבחור? כיצד נמתג את העסק? אלו כלים נדרשים? איך מתמודדים עם האדמיניסטרציה? כיצד מנהלים עסק עצמאי? ועוד.

הבסיס לזיהוי החלום הוא פסיכולוגי יותר מעסקי. כאשר אדם מזהה את חלומו הוא יצליח בקלות יחסית לגייס את האנרגיה הנדרשת בכדי להתגבר על הקשיים. לעיתים, כשחלום עסקי בעל סיכויי הצלחה קטנים מצליח בכל זאת, הדבר קורה בגלל שהחלום נתפר היטב למידותיו של היזם.

נדיר מאד שתהליך זיהוי החלום נגמר בפגישה אחת ובמהלך התהליך, תוך שהחלום הופך למציאות, נולדים חלומות חדשים. אחד מתפקידנו כמאמנים עסקיים הוא לעודד את היזמים להמשיך ולפתח חלומות נוספים.

bottom of page