top of page
Management Book
תכנית מנהל
ליווי אישי

 

הדר קנטור מתמחה בליווי אישי למנהלים בכירים ובעלי עסקים בתחום הארגוני, הפסיכולוגי והעסקי. במטרה להטמיע את הגישה הפרואקטיבית בדרגי ניהול בכיר, פיתח הדר את הכלי שנקרא תוכנית מנהל - Management Book

 

תוכנית מנהל 

ה-Management Book הוא כלי מסייע לדרג ניהולי בכיר להגדרת אסטרטגיה ניהולית ויישומה.

בשני העשורים האחרונים הדר משמש כיועץ ארגוני למגוון רחב של חברות ועוסק בהטמעת תרבות ארגונית פרו-אקטיבית וליווי אישי של מנכ"לים ומנהלים בכירים. הדר מנחה מנכ"לים בממשק עם מועצות המנהלים. 

הניסיון הרב, שנצבר במהלך שנים ארוכות של עבודה צמודה עם מנהלים בכירים, מקנה להדר הבנה עמוקה של כל היבטי הניהול: תפעול, כספים, שיווק, מכירות, משאבי אנוש ועוד.

הכלי הניהולי

מה זה ה-MB?

הכלי הניהולי (MB) הוא כלי מסייע לדרג ניהולי בכיר להגדרת אסטרטגיה ניהולית ויישומה.

ה-MB משמש בהצלחה למימוש חזון, קביעת אסטרטגיה ויעדים, גיבוש תוכנית עבודה, ליווי תקציבי, קביעת יעדים למדידה ובקרה. ה-MB פותח על ידי הדר קנטור, יועץ עסקי בעל ניסיון רב בתחום הניהולי, הפסיכולוגי והארגוני. הכלי מתבסס על ניסיון של עשרות שנים בליווי מנהלים בכירים בחברות וארגונים מובילים במשק הישראלי.

ה-MB נועד לענות על הצורך של מנהלים בדרג הגבוה ביותר בכלים ובמתודולוגיה שיסייעו בהעצמה ניהולית ויאפשרו לשפר את רמת הניהול. מדובר בכלי ניהולי מהשורה הראשונה, המיועד להביא להטמעת תרבות ניהולית, ערכים וקביעת סטנדרטים ליצירת יתרון יחסי על פני המתחרים בשוק.

ה-MB מקנה את היתרונות הבאים:

  • ממקד מנהלים בנושאים החשובים ומדריך אותם להתמודד אתם בצורה אפקטיבית

  • מכוון את המנהל לחשיבה על העתיד ולגזירת אסטרטגיה, שתייצר יתרון בשוק

  • מייצר תהליך שמאפשר, בליווי מקצועי, להגשים בהצלחה יעדים ניהוליים ועסקיים

  • הופך את הניהול ממשימה שגרתית ושוחקת למלהיבה ומאתגרת

ה-MB כבר יושם בהצלחה מרובה במספר חברות בולטות בשוק הישראלי והמנהלים, שעושים בו שימוש על בסיס יום-יומי, מדווחים על שיפור ניכר ביכולותיהם הניהוליות ועל תרומה ניכרת לארגון.

מה כולל ה-MB?

הכלי הניהולי (MB) הוא כלי מסייע לדרג ניהולי בכיר להגדרת אסטרטגיה ניהולית ויישומה. ה-MB כולל מתודולוגיה פרואקטיבית למיקוד המנהל בדילמות הנכונות לארגון, מומחיות בהתמודדות עם הדילמות שהוגדרו ופתרון תוכנה פשוט וידידותי ליישום הגישה ולניהול עקבי ומאורגן של התהליך.

הגישה הפרואקטיבית מתמקדת ביצירת יתרון יחסי לארגון וכוללת:

  • זיהוי הנושאים האסטרטגיים החשובים לארגון

  • התמודדות עם דילמות במהלך היישום

  • זרימת מידע בארגון

  • תרבות ארגונית

  • הטמעת דפוסי ניהול בארגון

  • שקיפות ניהולית

ה-MB מסייע להציף נושאים ודילמות כדי לסייע למנהלים להתמודד עם:

  • אתגרים שאינם בתחום המומחיות והניסיון שלהם

  • פוליטיקה ארגונית

  • גיוס מנהלים ועובדים ליעדי הארגון

  • מדידת ביצועי מנהלים

  • טיפול אפקטיבי באי עמידה ביעדים

פתרון התוכנה מסייע ביישום המתודולוגיה הפרואקטיבית ומעניק את היתרונות הבאים:

  • בניית התוכנית באופן גמיש ודינמי

  • יצירת מידע המאפשר את ניהול התהליך (דוחות, התראות, סטטיסטיקות)

  • שיפור שיתוף המידע בדרג הבכיר וסנכרון ארגוני

למי מיועד ה-MB?

ה-MB מיועד ליו"רים של מועצות מנהלים ובעלי שליטה בחברות בינוניות וגדולות המרגישים כי הם זקוקים לכלי ניהולי, שיסייע להם בגיבוש אסטרטגיה ניהולית והטמעתה בצורה אפקטיבית.

ה-MB מתאים במיוחד למנהלים בכירים כולל:

  • בעלי שליטה בחברות ציבוריות ופרטיות

  • יושבי ראש, המעוניינים לשפר את תפקוד ההנהלה וישום האסטרטגיה

  • מנכ"לים המתמודדים עם אתגרי צמיחה ושינוי

  • דירקטורים בחברות ציבוריות ופרטיות הנתקלים בפערי ניהול וביצוע של הפירמה

  • בעלי קרנות השקעה, המעוניינים להוביל שינוי ארגוני ותרבותי בחברות בבעלותם

ה-MB מתמודד עם האתגרים הניהוליים הבאים:

  • מחסור במידע ושליטה על תהליכים שמתרחשים בארגון

  • העדר אסטרטגיה ברורה של הארגון

  • חוסר בהירות לגבי דרכים להובלת הארגון ליעדים שנקבעו

  • הכוונה מקצועית בהטמעת תרבות וערכים בקרב המנהלים והעובדים

איך עובדים עם ה-MB?

ה-MB הוא כלי לחיזוק תהליכי העבודה הניהוליים בין יו"ר הדירקטוריון והדירקטוריון לבין הצוות הניהולי הבכיר של החברה, בראשות המנכ"ל.

ה-MB נועד להנחיל למנהל הרגלי ניהול ושיטות עבודה, שיגבירו את האפקטיביות שלו ויאפשרו לו למקד את העוצמות הניהוליות בנושאים החשובים ביותר להתפתחות עתידית של החברה.

בכדי להפיק את המירב מה-MB מומלץ להתחיל בפגישת עבודה שבה יוצג הארגון, צרכי המנהל, החזון ושאיפות לעתיד.

במהלך הפגישה יגובש תהליך ליווי שיתמקד בנושאים הבאים:

  • הגדרת הנושאים שבהם צריך המנהל לעסוק

  • קביעת יעדים מדידים

  • גיבוש שגרות ניהול ולוחות זמנים

  • אפיון תוצר מצופה

 

תהליך העבודה כולל את המרכיבים הבאים:

  • פגישות עבודה אישיות

  • השתתפות בישיבות

  • גיבוש שגרות ניהול והגדרת כיווני פעולה

  • בניית תוכנית MB והטמעתה

  • מעקב אחר תוכנית המנהל וסיוע בהתמודדות עם דילמות וקשיים

הכלי הניהולי
למי נועד השירות
עם מי זה מתבצע
כיצד מתבצע
מהי הגישה
מדוע להשקיע
מקרי בוחן

למי נועד השירות?

השרות מיועד למנכ"ל, מנהל בכיר או בעל עסק שמתמודד עם החלטות אסטרטגיות, ניהוליות, עסקיות ופסיכולוגיות. מנהלים רבים מתוסכלים מהעובדה, שהעסק שלהם לא מתנהל בכיוון שאליו שאפו. אחרים, שוקעים בעבודה סיזיפית, שנובעת מאדמיניסטרציה לא יעילה. יש מנהלים שצופים בדאגה על הכיוון העסקי של החברה ותוהים אם הוא נכון, ומה נדרש בכדי להניע את הארגון  הצלחה ושגשוג. במקרים אחרים, יחסי אנוש בתוך הארגון שמקשים ואף מטרפדים ביצוע איכותי של העבודה והניהול. 

עם מי זה מתבצע?

את התועלת המרובה ביותר אנו מביאים כאשר אנו עובדים בשיתוף פעולה צמוד עם מקבלי ההחלטות בארגון. ההתמחות שלנו היא בעבודה אינטימית ופרטנית עם הצמרת הניהולית של הארגון.

כיצד מתבצע?

בשלב הראשון מתבצע תהליך של אבחון ומיפוי. במסגרתו נלמד להכיר את המנכ"ל ואת ההנהלה המצומצמת ולהבין את תחומי האחריות שלהם, הדילמות ושורשי ההתנהגות, שמביאים להישגים או לכישלונות.

בשלב השני מגובשת תכנית עבודה. התכנית מגדירה מי האנשים שיקבלו ליווי, מה קצב הליווי וקובעת מטרות. לכל אחד מהאנשים השותפים בתהליך מגובשת תכנית עבודה פרטנית ונקבע באיזה מהיכולות שלו כדאי להתמקד ולשפר. תכנית העבודה היא דינאמית ומתעדכנת כל הזמן. התכנית מאפשרת למנכ"ל לשלוט על התהליך ומייצרת נתונים היסטוריים, המאפשרים לקבל פרספקטיבה של שנים בכדי לראות כיצד התקדם הארגון, צוות הניהול והעובדים.

בשלב השלישי נכנסים לעבודה. במהלך שלב זה מתבצעות פגישות על בסיס קבוע (שבועי, דו-שבועי או חודשי) עם המנכ"ל ועם המנהלים. אנחנו מצטרפים לישיבות עבודה בכדי ללמוד טוב יותר על הארגון ולהבין את הדילמות והאתגרים אתם מתמודדים המנהלים.

בארגונים גדולים, כשיש מטרה מוגדרת לפעילות, נכנסים גם לתהליך הטמעה של הנושא, שאותו רוצים לפתח וסביבו מפותח תהליך מתודולוגי בן מספר שלבים. התהליך מאפשר למנהלים להתנסות בכלי הגישה הפרו-אקטיבית. היועץ מנחה ומוביל ניתוחי אירוע ברמות שונות בארגון, מכשיר ומלווה עובדים בתכנון משימה. לאחר שבארגון נוצרת בשלות מוגש קורס בן עשרה מפגשים בשיטה הפרו-אקטיבית, הכולל שלושה ימי Outdoor. מטרת הקורס היא להכשיר את שכבת המנהלים בארגון להשתמש בכלים פרו-אקטיביים לניהול הצוות והעבודה.

מהי הגישה?

הגישה הפרו-אקטיבית היא גישה, השמה דגש מיוחד על זיהוי נקודות התורפה ובחירת הדרך הנכונה להתמודדות עמם. הגישה נועדה להוביל מנהלים ועובדים להחלטות נכונות ופעולות אפקטיביות שישפיעו על ביצועי הניהול בתחומים השונים כגון: בטיחות, איכות, שירות, עמידה ביעדי תקציב, עמידה בזמנים.

הגישה הפרו-אקטיבית היא גישה מניעתית שמטרתה למנוע שגיאות ולא לטפל בשוגה. אנו מתמקדים בשיפור היכולות של השוגה ולא בהענשתו. מטרת השיטה היא לשדרג את היכולות הארגוניות ולייצר פתיחות ולא תרבות של פחד והסתרת מידע.

הגישה מתאימה למנהלים המוכנים ורוצים להשקיע בעובדים ובמנהלים ומשמשת כפלטפורמה אפקטיבית לקידום הארגון לעבר יעדי התרבות הארגונית שנבחרו.

מדוע להשקיע?

מנהל שמשקיע בחינוך אנשיו זוכה בעובדים בעלי מוטיבציה ויכולת. תחושת השייכות של העובד שמנהליו משקיעים בו הנה נכס חיוני לחברה וללקוחותיה. בנוסף, ארגונים פרו-אקטיביים מסוגלים ללמוד על תקלות אפשריות לפני התרחשותן ולפעול למניעתן.

מקרי בוחן

קבוצת ארד

 

תחום פעילות

אספקת פתרונות ושירותים למדידת מים. החברה המובילה בישראל בפיתוח, תכנון יצור והתקנה של מודדי מים ופתרונות קריאה מרחוק. ארד נסחרת בבורסה בתל אביב בשווי של מעל 800 מיליון שקל עם היקף מכירות שנתי של 540 מיליון שקל ב-2013

 

רקע

מדובר בחברה גדולה, השולטת על מספר חברות בנות בצפון אמריקה, אירופה וסין, שפועלת בשווקים תחרותיים מאד ומחויבת לעמוד בדרישות מחמירות של איכות ושירות. לכן, נדרש, שהחברה תגבש אסטרטגיה ניהולית שתאפשר לה למצב עצמה כמובילת שוק ולגבש תכנית אסטרטגית שתאפשר לה לחדור לשווקים חדשים. בקבוצת ארד נעשה במשך שנים שימוש בתכניות עבודה בהם שובצו המשימות. המנהלים התקשו בשימוש בתכניות העבודה ולא הצליחו להפיק משימות מתוך תכניות העבודה. הדבר הקרין על פעילות החברה והקשה על הוצאת האסטרטגיה הניהולית את הפועל.

האתגר 

מיקוד העובדים במשימות החשובות, מתן אפשרויות שליטה ובקרה למנהלים וסנכרון הפעילות בין המחלקות השונות בחברה.

הפתרון

שימוש ב-MB למקד את המנהלים במשימות החיוניות לצמיחה עתידית של החברה. ה-MB מסייע ביצירת תהליך ניהולי הכולל הפקת דוחות, המאפשרים שליטה במשימות ובביצוע. ב-MB נעשה שימוש בכדי לקבוע משימות לכל אחת ממחלקות החברה. מדובר על משימות עוגן שנתיות או רב-שנתיות, המאפשרות לכל מנהל לדעת בדיוק מה הוא צריך לעשות ומה הציפיות ממנו מבחינת מעקב ודיווח. באמצעות ה-MB נקבע תהליך הכולל ישיבות צוות בהם כל אחד מהמנהלים מציג את ה-MB שלו ונבחנת האינטראקציה בין ה-MB של כל המחלקות.

יתרונות

השימוש ב-MB מאפשר למנהלים לשלוט בתהליכים ולמקד את הפעילות בתחומים הנדרשים. ה-MB מסייע גם בגיבוש היעדים המרכזיים של החברה ושל כל אחת מהמחלקות בחברה ומשפר את האינטראקציה בין המחלקות השונות. מאז שהוחל בשימוש ב-MB בקבוצת ארד נרשם שיפור מרשים בתוצאות העסקיות והמחלקות השונות מסוגלות לתת מענה מיידי לשינויים נדרשים כתוצאה מהתהליך העסקי.

קבוצת מיקוד

 

תחום פעילות

קבוצת מיקוד מספקת שירותים למאות גופים מוסדיים ופרטיים בהסכמי שירות שנתיים במיקור חוץ. החברה מתמחה בשירותי אבטחת מתקנים, אבטחת אישים, שירותי מיגון והתראה אלקטרוניים, אחזקת מבנים, שירותים טכניים ובינוי, שירותי ניקיון ואחזקה מקצועיים, שירותי השמה וכוח-אדם. קבוצתה מיקוד מעסיקה כ-4,500 עובדים ופועלת בהיקף ארצי עם מערך הכשרה תפעול ולוגיסטיקה.

רקע

מיקוד ירושלים, היא חברה בבעלות משפחתית, שנוסדה בשנת 1984. החברה צמחה בצורה טבעית עד שהגיעה להיקפי פעילות נרחבים. כל תפקידי הניהול הבכירים בחברה רוכזו בידי בני הדור השני של המשפחה, שביקשו בהדרגה לצמצם את המעורבות בניהול השוטף. בחברה לא הייתה קיימת שדרה ניהולית. כל המנהלים בחברה היו אנשי שטח, שצמחו מלמטה ולא אנשי ניהול, שהגיעו מחברות גדולות. הבעלים מצאו עצמם מעורבים מאד בכל תחומי הפעילות של החברה והביעו רצון לצייד את המנהלים בכלים ניהוליים מתקדמים. 

האתגר

המטרה הייתה לנהל ולשפר את הפעילות העסקית לגבש אסטרטגיה ולהקים מנגנון לשליטה ובקרה על יישום האסטרטגיה.  

 

הפתרון

הקמת פורום היגוי, המורכב מבני המשפחה, אנשי אמונם ומנהל בכיר בחברה חיצונית. כחלק מהתהליך, הועברו כל סמכויות הניהול למנהל המרחב. במסגרת פורום ההיגוי גובש MB לחברה, שממנו נגזר MB אישי למנהל המרחב. בשלב הבא, כל סגל המרחב, הכולל את מנהלי הסניפים, עבר השתלמות לבניית MB ברמת הסניפים.

יתרונות

באמצעות השימוש ב-MB נוצר דיון בהרגלי הניהול ובנושאים שהמנהלים עוסקים בהם. ה-MB גרם למנהלים, שהתמקדו בתפעול, להשקיע בשיווק, בשירות ובתחומים אחרים. מאז שהוחל בשימוש ב-MB במיקוד ירושלים נסגרו פערים בתחומים כמו גבייה, גיוסים ועמידה בדרישות החוק. בחברה התפתחה תרבות של ביצוע החלטות, שהובילה לתזרים מזומנים מאוזן יותר, שיפור מתמיד במוניטין, עלייה ברמת שביעות הרצון של לקוחות, הגברה של נאמנות עובדים לארגון, גידול במחזור הכספי ושיפור ברווחיות בשוק תחרותי.

bottom of page