סינון לפי תגיות
Please reload

מאמרים נוספים
Please reload

הם ישבו מולי, קבוצת מנהלים בכירים, רובם בעלי וותק ניהולי מרשים ושלפו תשובות בקצב מסחרר:

"ניהול זה לגרום לאנשים לבצע פקודות", "מנהל צריך להיתפס כסמכות מקצועית", "מנהל צריך לסגור פערים במשימות", "מנהל צריך לדעת כיצד לגשת לכל אחד מהעובדים"…

שלל תשובות קיבלתי לשאלה אחת (פשוטה?) שהעלתי במסגרת סדנת הניהול שאני מעביר בארגון:

מה זה בעצם ניהול?

אנסה במאמר זה להשיב על שאלה זו ולהציע עקרונות יישומיים לניהול פרואקטיבי.

האם מנהל יכול לנהל פרוייקט שאינו מבין בו?

ראובן, אחד המנהלים השיב בחיוב והמחיש זאת באמצעות חווי...

7/12/2016

הטמעת הגישה הפרו-אקטיבית בארגון הינה תהליך של שינוי תרבות ארגונית הנפרש לאורך תקופה ארוכה ומחייב התקדמות הדרגתית.

מנכל המבקש להטמיע תרבות בארגון ניצב בפני 5 אתגרים מרכזיים:

  1. הגדרת המטרות אליהם הוא שואף ופיתוח מחויבות מלאה אליהם.

  2. הכרת המתודולוגיה והכלים שאותם ילמדו המנהלים הכפופים לו בהמשך, התמחות בה והבנתה.

  3. שכנוע המנהיגות בארגון להירתם ליעדים אלה, וללמוד מתודולוגיה ניהולית חדשה.

  4. הכשרת המנהלים ואמונם בשימוש בכלי ניהול בהם אינם מורגלים.

  5. יצירת סדר יום חדש בקרב המנהלים והעובדים...

7/12/2016

איך מטמיעים תרבות פרואקטיבית בארגון?
תהליך הפרואקטיבציה מדבר על 5 שלבים בהטמעת תרבות אירגונית:

  • מבוא – במסגרתו חווה המנכ"ל חניכה מתודולוגית אישית ולומד להשתמש בכלים.

  • אוריינטציה – חברי הנהלה נכנסים לתהליך חניכה אישית, במסגרתה הם משתמשים בכלים בעזרת היועץ האירגוני הבכיר. וכל העובדים מתנסים בכלים במהלך מספר חודשים.

  • הכשרה – כל המנהלים בחברה עוברים קורס "גלגל התנופה הפרואקטיבי".

  • הטמעה – לכל מנהל יעדים פרואקטיביים אישיים , ותוכנית עבודה שהוא צריך לבצע.

  • תחזוקה – ליווי מנהלים להתמו...

22/11/2016

תסמונת הסמנכ"ל הצודק – איך לתרגם שפה רגשית לחשיבה לוגית? "ברור לי שאכפת לו מהחברה ובכל עשיה שלו הוא מכוון לקידום החברה", אמר לי ראובן בפגישתנו השבועית, "הוא כריזמטי, הוא אשף בכל הקשור לשיווק, הוא מוכשר ומקצועי, אך במכירות הוא "נופל" וחשוב לי למנוע זאת ולתת לו להתמקד במה שהוא …

"ברור לי שאכפת לו מהחברה ובכל עשיה שלו הוא מכוון לקידום החברה", אמר לי ראובן בפגישתנו השבועית, "הוא כריזמטי, הוא אשף בכל הקשור לשיווק, הוא מוכשר ומקצועי, אך במכירות הוא "נופל" וחשוב לי למנוע זאת ולתת לו להתמקד במה שהוא טוב...

8/4/2014

המפתח למניעת הקטל באתרי הבנייה: מודעות ולא אכיפה נתונים שחשף בשבוע שעבר מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית במשרד התמ"ת מגלה כי בשנת 2011 נרשם הנתון הגבוה ביותר מזה כעשור של הרוגים (64) בתאונות עבודה קטלניות בישראל. העלייה במספר ההרוגים, מיוחסת לענף הבנייה, שהייה אחראי לכ-60 אחוז מסך ההרוגים בתאונות עבודה, בעוד …

מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית ציין, כי במאמץ לבלום את המגמה הוחלט על ביצוע קמפיין פרסום והסברה , שפנה לקבלנים ומנהלי עבודה (לאבא שלי יש סולם) בהשקעה של 6 מיליון שקל וביצוע מבצעי אכיפה ממ...

4/9/2013

כשפגשתי את אלוהים. שמים כחולים, קצת עננים ואני גבוה מעליהם. מרחף לי בכדור פורח. לא לבד, אל דאגה, עם טייס מקצועי שמביט בי במבט חשדני, תוהה לגבי שפיותי. "גבוה", הנחיתי אותו, "הכי גבוה שאתה יכול! אני רוצה להתקרב אליו כמה שיותר. יש לי מספר דברים ללבן איתו". וכך נסקנו מעלה …

שמים כחולים, קצת עננים ואני גבוה מעליהם. מרחף לי בכדור פורח. לא לבד, אל דאגה, עם טייס מקצועי שמביט בי במבט חשדני, תוהה לגבי שפיותי.

"גבוה", הנחיתי אותו, "הכי גבוה שאתה יכול! אני רוצה להתקרב אליו כמה שיותר. יש לי מספר דברים ללבן אית...

29/6/2013

איך לנהל עובד- מיקרו-מנג'מנט או "שגר ושכח"? דני, מנכ"ל החברה, יצא מן הישיבה ונכנס למשרדו. הוא הרצין מבטו כשבראשו מנקרת מחשבה מטרידה: "חלף שבוע מאז נתתי לרוני את המשימה. הוא לא מעדכן אותי ואין לי מושג אם ואיך זה מתקדם. לא יודע אם להתחיל לבדוק איתו כל יום מה קורה …

איך לנהל עובד- מיקרו-מנג'מנט או "שגר ושכח"?

דני, מנכ"ל החברה, יצא מן הישיבה ונכנס למשרדו. הוא הרצין מבטו כשבראשו מנקרת מחשבה מטרידה: "חלף שבוע מאז נתתי לרוני את המשימה. הוא לא מעדכן אותי ואין לי מושג אם ואיך זה מתקדם. לא יודע אם להתחיל לב...

20/1/2013

הדילמה של הרשלנות המקצועית. ד"ר אגמון נכנס נסער למשרדו וספק התיישב ספק קרס על כסאו. ידיו מוללו קצוות שיערו בעצבנות: "אני חייב להתייעץ עם עו"ד", מלמל, "שגיתי באבחון ואם המידע הזה יגיע למשפחה אני צפוי לתביעה". הוא התכוון לחייג למשרד עו"ד המתמחה בתחום הרשלנות רפואית אך לפתע עצר: "אם אשתף …

ד"ר אגמון נכנס נסער למשרדו וספק התיישב ספק קרס על כסאו. ידיו מוללו קצוות שיערו בעצבנות: "אני חייב להתייעץ עם עו"ד", מלמל, "שגיתי באבחון ואם המידע הזה יגיע למשפחה אני צפוי לתביעה". הוא התכוון לחייג למשרד עו"ד המתמח...

8/11/2012

מנהל מנהל מנהל – מתי וכמה "לשחרר את החבל"? "אני מבין", אמר גיא, "הוא לא הנחה אותך, לא ביקש דיווח, לא דוחות, לא מידע. לפתע אני קולט שהוא מיעט במידע כשהשיב על שאלותיי ועל שאלות בישיבות, נעלב ברגע שמישהו העיר לו על כך, לא התייעץ מעולם לא שיתף אותי… איך …

לא קלה היתה השיחה של גיא, מנהל התפעול עם מבקרת האיכות. לא קלה כי הבין שהתעלם מסימנים לכל אורך הדרך. תובנה זו האירה אופן התנהלות שגוי שלו וריסקה את שארית האמון בראובן. הפער הזה, שבין החזון למציאות, הכאיב לו. כמו גם התעלמותו שלו מניצני המשבר שנראו כבר...

2/5/2012

מנהל דיאלוג, לא מנהל משמעת לצאת מהבוטקה של רס"ר משמעת, ולאמץ דיאלוג בונה נהלי-מטה העובדים בארגון, כמו מנהלי כספים או מנהלי איכות, מוצאים עצמם פעמים רבות בעמדה שיש בה אחריות מקצועית רבה. אחריות זו מופנית בו-זמנית לכיוונים שונים: ליעדי הארגון ולערכיו, למנהלים עמיתים ולעובדים שתחתיהם, וליעדים ששייכים לתפקיד שלהם עצמם. …

נהלי-מטה העובדים בארגון, כמו מנהלי כספים או מנהלי איכות, מוצאים עצמם פעמים רבות בעמדה שיש בה אחריות מקצועית רבה. אחריות זו מופנית בו-זמנית לכיוונים שונים: ליעדי הארגון ולערכיו, למנהל...

Please reload

כל הזכויות שמורות © הדר קנטור מייסד חברת BKM ומוביל הגישה הפרו-אקטיבית לניהול

הדר קנטור
  • White LinkedIn Icon
  • White Google+ Icon
  • White Facebook Icon
  • White Google Places Icon